Persoane interesate

Totalul afișărilor de pagină

marți, 2 decembrie 2008

PAINE GRANT (doina)

RETETA DE PE CULINAR;

Este pe departe cea mai rapida metoda de paine neframantata,iar pentru ca eu am ales sa o fac cu faina de secara/faina integrala si gluten, pot spune ca este si cea mai buna paine monti pe care am facut-o eu pana in prezent.Este rumena, crocanta si deosebit de gustoasa.

Plecand de la reteta postata de tine, eu am facut cam cu 1/3 din cantitatea din carte, mai precis eu am folosit asa:

iNGREDIENTE;

450 grame faina monti (eu am folosit 150 gr faina integrala de grau,150 gr faina integrala de secara,150 gr gluten)
-1 plic 7 gr drojdie uscata Dr Oetker
-1 lingurita rasa sare
-1 lingurita rasa fructoza
- 450 ml apa calduta


















PREPARAREA;




In 50 ml apa calduta am turnat plicul cu drojdie uscata, iar dupa vreun minut sau doua am adaogat si fructoza, am amestecat si am lasat la dospit 10 minute;
In acest timp am uns cu ulei o tava de 26 x 11 x 6 cm, la fel am uns fundul unei pungi de plastic cu care urma sa acopar tava.
Am incalzit putin la microunde fainurile amestecate cu sarea, apoi am incalzit putin si restul de 400 ml apa





Dupa 10 minute, timp in care drojdia , fructoza si apa au lucrat intens impreuna, am rasturnat aceasta compozitie impreuna cu restul de apa in mijlocul fainii, si am amestecat cu lingura de lemn timp de 1 minut.
Am rasturnat aceasta compozitie in tava, apoi am acoperit cu folia si am lasat langa focul de la aragaz timp de 30 minute.






Crestea asa de nebuna ca m-am abtinut cu greu spre finalul celor 30 minute sa nu o bag deja in cuptor inainte de expirarea minutelor indicate in carte.








Intre timp am incins bine cuptorul in care am copt painea la foc mare timp de vreo 25 minute (era asa rumana si frumoasa, ca mi-era teama sa nu se arda daca o lasam mai mult). Totusi am scos-o din tava si am mai lasat-o pe gratarul de la aragaz inca vreo 10-15 minute, la foc foarte mic.