Persoane interesate

Totalul afișărilor de pagină

vineri, 20 februarie 2009

SARMALE IN FRUNZA DE VIŢA SI FOI DE VARZA(jenyk)











Sarmalele sunt preparate traditionale romanesti!
Se pot face din diverse feluri de carne(soia) si se pot inveli in foi de varza dulce sau murata,foi de vita sau de stevie.



INGREDIENTE;
;
Eu am avut un amestec din pulpa de vita si piept de pui,dezosata pe care am tocat-o.Am adaugat orezul basmati(ciuperci)spalat,sare,piper,neaparat cimbru si rozmarin,busuioc,suc de rosii Divella,bors(optional)





Prapararea;



Se oparesc frunzele de vita in bors daca-s prea groase,nu insa daca au fost congelate.Eu nu le-am oparit !Fiind pastrate la congelator de asta-primavara,le-am decongelat de cu seara,fara a fi nevoie sa le oparesc,ca sa nu se rupa.

E bine sa culegem (cumparam)frunzele cam in perioada cand infloresc trandafirii.Vita de vie are frunza tanara,cruda si e bine sa o salvam ca sa avem si la iarna.

Sa revin!
Am asezat pe fundul cratitei un strat de varza murata,tocata si cateva bucati de jambon afumat pentru savoare si fragezime.Printre straturi; putin cimbru,boabe de piper,boia dulce,foi de dafin,sau de marar uscat.





Am asezat sarmalutele impachetate cu masina de facut sarmale.



Cu ajutorul acesteia,treaba a mers ca pe roate!
Voila!



Greu ,insa,cu frunzele de varza ca nu infasoara, fiind mai cotoroasa.
Asezate in CRATICIOARA...







Vasul de sarmale se umple cu apa si suc de rosii,(bors,eu nu am pus,nu-mi plac acre!)





Si se acopera obligatoriu cu folie de aluminiu.
Se da la cuptor,intai la foc potrivit,apoi,mic.Se verifica din cand in cand,sa fiarba-n zeama.Daca mai scade,se completeaza atunci cu apa.
Testati si vedeti daca s-a fiert frunza.Ale mele cred ca au stat in jur de 2-3h si dupa cum va inchipuiti,se topeau in gura!
Imi plac mai rumenite,scazute!




Se servesc calde sau reci;



Cu iaurt sau smantana.




Puteti folosi cu aceeasi umplutura,infasurate in frunze de varza murate sau crude.
Pe cele crude,le opariti 3-5 minute in bors,inainte de rulare.
Sa aveti spor la gatit!