Persoane interesate

Totalul afișărilor de pagină

miercuri, 4 iulie 2007

PAINE ARTIZANALA

[b]PAINE ARTIZANALA[/b]E un fenomen aici in America, ii zice "No Need To Knead Bread" si se refera la o metoda foarte simpla de a face piine, metoda care si un copil de 6 ani o poate face.Mie imi aduce aminte de piinea care o facea bunica la tara.Aici a aparut si o carte (sau poate si mai multe), in food bloguri toti comenteaza, iar ziarele mari ca New York Times iau interviuri si scriu articole despre procedeul asta.Reteta e f simpla, nu cere timp de lucru, doar rabdare pt ca dospitul dureaza intre 14 pina la 30 de ore.
450 gr faina(integrala sau 1/2 integrala si 1/2 tarate)1 lingura de drojdie uscata1 1/4 lingurita de sare360 ml de apa.
Faina, sarea si drojdia se amesteca, se adauga apa calduta si se amesteca doar pina ce se aduna toate impreuna, se acopera cu folie de plastic si se lasa in bucatarie timp de 14-16 ore, sau daca e vara si cald se poate pune in frigider pina a doua zi.Ceea ce place la lume e faptul ca poti jongla cu orele, o framinti de seara( framintat e un fel de a spune ca nu ia mai mult de 30 sec tot framintatul) si socotesti orele pt a doua zi cind vii de la lucru sa continui cu restul. Se poate lasa la dospit pina la 30 de ore.se rastoarna pe masa cu faina si incerci sa-i dai forma de piine( chiar ca n-are importanta, doar ca sa-i scoti putin aerul din ea)si o lasi la dospit alte 2 ore.incalzesti cuptorul la 500 F sau 260 c(sper ca am transformat corect) si pui in cuptor tava in care o coci ca sa fie fierbinte cind o rastorni in ea, de recomandat e o cratita cu capac, eu am pus intr-una de teflon, dar am pus si direct in tava fara capac, nu e nici o problema, NU SE LIPESTE DE LOC DE TAVA orice fel de tava folosesti, nu trebuie unsa, eu chiar am pus putin apa in tava.se coace pt 30 min acoperita(pt o crusta mai buna) si 15 min descoperita sau in total 45 min, am incercat si direct in tava de prajitura[/quote]